آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

مدلسازی و نقشه کشینرم افزار سالیدورکسنرم افزارهای مهندسی مکانیکویدیوها

طراحی و تحلیل موتور قدرتمند MYT در نرم افزار SolidWorks

موتور MYT یا Massive Yet Tiny یک موتور هشت سیلندر بسیار قدرتمند است. در توضیح این موتور بهتر است این نکته را خاطر نشان کرد که یک موتور هشت سیلندر معمولی در هر  دو دور شافت اصلی یک سیکل را طی میکند، اما این موتور در هر  یک دور شافت اصلی دو سیکل کامل را طی میکند و در دو دور شافت اصلی چهار سیکل کامل را طی میکند.  این موتور قدرتمند به دلیل ساختار منحصر به فرد خود که پیستون ها درون یک چنبره دایره ای شکل حرکت میکنند، از نظر نامیزانی جرمی از موتورهای معمولی خیلی بهتر است. مکانیزم این موتور تا حدی پیچیده است. از دو چرخدند خورشیدی و چهار چرخدنده قمر تشکل شده است. و بازوهای دیگری که حرکت خاصی را در پیستون ها ایجاد میکند به طوری که همزمان در حرکت دو پیستون در مرحله ی مکش دو پیستون درمرحله تراکم دو پیستون در مرحله انفجار و همچنین دو پیستون در مرحله تخلیه هستند. ایده ی این موتور بسیار منحصر بفرد و خارق العاده است. میتوانید ساختار مکانیزم را که در نرم افزار Solidworks انجام شده است  در شکل زیرملاحظه نمایید.

بعد از شناسایی اجزای مختلف این مکانیزم توسط گروه مکانیک سافت این مکانیزم را در نرم افزار سالیدوورک طراحی و شبیه سازی دینامیکی توسط این نرم افزار انجام شده است. فایل ویدیوی که از حرکت این مکانیزم انجام شده را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا در خواست پروژه طراحی و تحلیل دینامیکی با نرم افزار سالید وورک ، آدامز، انسیس ورک بنچ میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن نوشته شده در پروفایل مدیر سایت با ما تماس بگیرید.

مشاهده ی فایل ویدئوی از حرکت این مکانیزم در نرم افزار سالید وورکMYT_SolidWorks
مکانیک سافت سایت حرفه ای مهندسی مکانیک

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *