آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

پربازدیدتحلیل دینامیکیروباتیکنرم افزار آدامزنرم افزارهای مهندسی مکانیکویدیوها

شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز

 شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز

 در پروژه زیرکه توسط متخصصین مکانیک سافت انجام شده شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز مدلسازی شده است. این جرثقیل باید یک قطعه flexible را توسط گریپر از یک مکان برداشته و به جای دیگری انتقال دهد. در این شبیه سای مباحث contact-Flexible body-Cable در نرم افزار آدامز استفاده شده است.

شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز
شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز
شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز هدف از قراردان این پست بیشتر آشنایی دوستان با توانمندی و قابلیت های بسیار زیاد نرم افزار آدامزاست. در این شبیه سازی همانگونه که ملاحظه میشود یک قطعه ی فلکسیبل با سطوح مختلف تماس دارد. قوانین و شرایط تماس به خوبی براورده شده است. نرم افزار آدامز در تحلیل دینامیکی از ابتدا بسیار قوی بوده است . اما تحلیل تماس ان هم قطعه ی فلکسیبل تحلیل زمانبری است که نرم افزار آدامز آن را هم به خوبی انجام میدهد. ضمن اینکه در نرم افزار مدلسازی کابل و قرقره با امکانات و تولباکس های جالبی قرار داده شده است. که این کار را برای کاربر بسیار آسان میکند.
در قسمت Machinery در نرم افزار آدامز اجزاء مختلف ماشین جهت شبیه سازی ارائه شده است. در این قسمت مدلسازی چرخدنده، تسمه، زنجیر، بیرینگ ها، کابل ها، موتورها و همچنین بادامک ها قرار داده شده است. به کمک این قسمت در نرم افزار آدامز به راحتی میتوان اجزاء ماشین مذکور را شبیه سازی کرد. در این قسمت نرم افزار آدامز امکانات بسیار قوی را جهت شبیه سازی اجزاء ماشین قرار داده است . در پروژه ی که مشاهده میکنید مدلسازی قرقره از قسمت Machinery>Cable انجام گرفته است. بعلاوه موتورهای مختلفی در این شبیه سازی مدلسازی شده است که به صورت شرطی به آنها دستور داده شده است.
توجه شما را به مشاهده ویدوی شبیه سازی شده جلب میکنم. در صورتی که در این خصوص اطلاعات بیشتری نیازمندید با ما تماس بگیرید.

 مشاهده ی ویدیو شبیه سازی جرثقیل در نرم افزار آدامز

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *