آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

نرم افزار اتوکدنرم افزارهای مهندسی مکانیکویدیوها

آموزش نرم افزار اتوکد صنعت

در این پست با آموزش نرم افزار اتوکد صنعت در خدمت شما عزیزان هستیم.

معرفی نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد یک نرم افزار مفید صنعتی است که میتوان گفت از لحاظ قدمت یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین نرم افزارهایی است که در صنعت استفاده میشود. تا قبل از ارائه ی نرم افزارهای مثل سالیدورکز کلیه مدل سازی های قطعات صنعتی به کمک این نرم افزار صورت میگرفت. امروزه نیز در صنایع مختلف کشور ما این نرم افزار همچنان کاربرد دارد.

مزیتی که این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مدلسازی کد دارد قابلیت و سرعت بالای آن در مدلسازی دوبعدی و ویرایش است. تهیه نقشه های مختلف صنعتی جهت برش لیزر، هوابرش، واترجت، وایرکات و خیلی از دستگاهای دیگر با فرمت dwg یا dxf انجام می شود. که فرمت های این نرم افزار است. قابلیت ویرایش سریع نقشه های دوبعدی و مدل های دو بعدی یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار است. به دوستانی که در حوزه ی مهندسی مکانیک و ماشین سازی فعالیت میکنند پیشنهاد می شود با این نرم افزار آشنایی داشته باشند.

علی رغم اینکه نرم افزارهای دیگری مثل نرم افزار سالیدورکز و کتیا در مدلسازی سه بعدی کاربردوست و آسان تر هستند. مدلسازی سه بعدی توسط این نرم افزار نیز مزایای زیادی دارد به ویژه سرعت بالای آن در مدلسازی سه بعدی. یکی دیگر از قابلیت هایی که این نرم افزاردارد قابلیت تهیه و مدلسازی پارامتریک هست. البته از این قابلیت کمتر استفاده شده است.

در این آموزش مباحث مختلف شامل نوار ابزار ترسیم دو بعدی، ابزارهای ویرایش، مدلسازی اولیه ی سه بعدی در نرم افزار اتوکد، و مدلسازی پارامتریک ارائه شده است. آموزش اتوکد صنعتی تا حدود خیلی زیادی با آموزش های اتوکد پلان تفاوت دارد. تهیه مدل های سه بعدی، نقشه ساخت و سایر جزئیات در این آموزش آورده شده است.

آموزش ویدیویی نوار ابزار ترسیم

در این ویدئو برخی از ابزارهای ترسیم دو بعدی آموزش داده شده است.

جهت تهیه پکیج کامل آموزشی اتوکد صنعت با ما تماس بگیرید.

در پکیج آموزشی که من تهیه کرده ام سرفصل های زیر موجود است.

1- آموزش نوار ابزار های ترسیم.

2- آموزش نوار ابزارهای ویرایش

3- مدلسازی پارامتریک

4- مدلسازی سه بعدی مقدماتی

5- تهیه نقشه های صنعتی

جهت مشاهده ی سایر آموزش های نرم افزارهای مکانیک توسط دکتر محسن رضائی به لینک مراجعه نمایید.

سایر آموزش های صنعتی و مدلسازی سه بعدی

آموزش نرم افزار اتوکد در صنعت
آموزش نرم افزار اتوکد در صنعت

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *