آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

نرم افزارهای مهندسی مکانیک

آموزش تحلیل خرپا در نرم افزار آباکوس

آموزش تحلیل خرپا در نرم افزار آباکوس

در این پست در ابتدا ویدیوی آموزشی تحلیل خرپا در نرم افزار آباکوس توضیح داده شده است و پس از آن توضیحاتی کلی در خصوص خود نرم افزار آباکوس ارائه شده است.

خرپاها truss در نرم افزار المان محدود با المان خرپا تحلیل میشوند. المان خرپا یک المان دو نودی هستند که جزء ساده ترین نوع المان های تحلیلی در نرم افزارهای المان محدود هستند. ویدیوی زیر یک جلسه از پکیج اموزشی نرم افزار آباکوس است که توسط من تهیه شده است. برای خرید پکیج میتونید با من تماس بگیرید.

آموزش تحلیل خرپا در نرم افزار آباکوس

معرفی نرم افزار آباکوس

آباکوس ABAQUS یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل اجزا محدود (Finite Element Methods) و مهندسی به کمک کامپیوتر است که در ابتدا در سال 1978 منتشر شد. مجموعه محصولات Abaqus از پنج محصول نرم افزاری اصلی تشکیل شده است.

Abaqus CAE

محیط اصلی نرم افزار آباکوس است. در این محیط هم مدلسازی و مونتاژ و هم تحلیل اجزاء مکانیکی و هم بررسی نتایج صورت میگیرد. واژه CAE مخفف Computer Aided Engineering به معنی مهندسی به کمک کامپیوتر است که این نرم افزار در این دسته بندی قرار میگیرد.

Abaqus/Standard

حل گر عمومی و سنتی نرم افزار برای تحلیل مسائل المان محدود رایج از روش implicit integration استفاده میکند.

Abaqus/Explicit

حل گر دیگری از نرم افزار آباکوس است که برای مسائل خاص در سیستم هایی با درجه غیر خطی بالا، تماس های پیچیده تحت بارهای گذرا استفاده میشود. این حل گر از روش explicit integration استفاده می کند.

Abaqus/CFD

حل گر دینامیک محاسباتی سیالات نرم افزار آباکوس است که برای تحلیل سیالات از آن استفاده می شود.

Abaqus/Electromagnetic

حل گر محاسباتی مسائل الکترومغناطیسی نرم افزار آباکوس است که برای تحلیل مسائل الکترومغناطیسی از آن استفاده می شود.

جهت تهیه پیکیج آموزشی نرم افزار اباکوس، تحلیل پروژه های المان محدود صنعتی می توانید با من تماس بگیرید.

09369074440

دیگر آموزش های المان محدود مرتبط

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *