اموزش طراحی جک های هیدلیکی در سالید ورک

خانه انجمن های تخصصی مکانیک انجمن تخصصی SolidWorks اموزش طراحی جک های هیدلیکی در سالید ورک

این موضوع شامل 0 پاسخ٬ و 1 کاربر می‌باشد٬ و آخرین بروزرسانی توسط  GHMOHSEN75 2 ماه پیش صورت گرفته‌است !

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1913

    GHMOHSEN75
    مشارکت کننده

    جک های هیدرولیکی

    طبق تعریف جک هیدرولیکی یک عملگر است که با استفاده از نیروی هیدرولیک یک عمل را انجام میدهد.

    جک های هیدرولیکی معمولا از دو قسمت شفت و سیلندر تشکیل میشوند

    طراحی جک های هیدرولیکی اصول خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن خطر افرین است.

    اصول طراحی جک ها

    جنس و متریال مصرفی در قطعات جک ها

    سیلندر: جنس سیلندر بایستی از نوعی که در بازار به نام لوله سیلندری معروف است تهیه شود.سطح داخلی این لوله بایستی دارای کیفیت سطح 0.8=Ra باشد .
    پیستون : جنس پیستون به طور معمول از چدن GG45 تولید میشود ولی در برخی صنایع از ST52 نیز برای تولید ان بهره میبرند.
    شفت : جنس شفت نیز همانند جنس لوله سیلندری جنس خاصی میباشد و سطح بیرونی ان بایستی دارای دقت Ra=0.8 ی به عبارتی سنگ خورده باشد و یک لایه کرم سخت روی ان وجود داشته باشد.
    قطعات اببند : این قطعات به صورت استاندارد در بازار وجود دارند و به طور معمول جنس انها از PTFE میباشد.
    سایر قطعات : سایر قطعات جک ها که از اهمیت کمتری برخوردارند از جنس هایی مانند ST37 ساخته میشوند.

    برای طراحی یک جک ابتدا بایستی شرایط کار و نوع کار که برای ان در نظر گرفته شده بررسی شود.
    در مرحله بعد بایستی با توجه به موارد بالا نیرویی که جک بایستی وارد کند یا ان را تحمل کند محاسبه شود.
    در مرحله بعد بایستی فشار کاری که پمپ هیدرولیکی وارد میکند بررسی و مشخص شود.
    در مرحله بعد با انجام محاسباتی (با توجه به نیروی لازم یا وارده به جک و فشار کاری پمپ)قطر پیستون بدست میاید که برای محاسبه بقیه اندازه ها الزامیست
    در مرحله بعد نوع اببند ها و محل قرار گیری انها مشخص میشود.
    و در اخر نقاط تکیه گاهی جک ها که معمولا ابتدا و انتهای ان است مشخص میشوند.

    نکاتی مهم:

    در طراحی و مدلسازی پیستون ها بایستی دو لبه پیستون دارای پخ باشد(زمانی که پیستون به انتهای سیلندر میرسد با ایجاد این پخ فضایی برای ورود روغن از سوراخ روی سیلندر به وجود میاورید)(از طرف دیگر زمانی که پیستون به ابتدای سیلنر میرسد همین فضا بین پیستون و قطعه ابتدای سیلندر که اصطلاحا مهره نامدیه میشود به وجود میاید)

    در طراحی سایز شفت جک بایستی توجه شود که فضای کافی بین شفت و سیلندر برای انباشت روغن وجود داشته باشد.

    همیشه نیروی جک زمانی که در حل باز شدن است بیشتر از نیروی همان جک در است که در حال بسته شدن میباشد.

    در طراحی جک هایی که در حال باز و بسته کردن قطعه ای هستند باید توجه شد که همیشه جک به انتهای کورس خود رسیده باشد چون اگر جک به پایان کورس خود نرسد ولی قطعه کار به نقطه انتهایی و پایاینی خود برسد قطعه کار همیشه در حال کشیده شدن توسط جک قرار میگیرد و به مرور زمان به قطعه اسیب میزند.

    محل های ورورد و خروج روغن بایستی به نحوی انتخاب شوند که دقیقا پشت و جلو پیستون قرار داشته باشند تا بیشتربن تاثیر را بگذارند.

    در انتخاب نوع اببند ها محل قرار گیری انها بسیار حساس باشید زیرا بسیار مهم است که جک نشتی نداشته باشد.

    در منتاژ قطعات جک مخصوصا سیلندر ها بایستی بسیار با دقت کار کرد که ذره ای گرد و غبار باعث نشتی در جک نشود.

    جوشکاری های انجام شده در جک ها بایستی بسیار دقیق و ابنند باشند.و بعد از جوشکاری باید تست نشتی گرفته شود

    منبع : http://www.digimeka.4kia.ir

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد سایت شوید.