آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

المان محدودنرم افزارآباکوسنرم افزارهای مهندسی مکانیکویدیوها

مدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus

مدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus

مدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus   نرم افزار اباکوس یک نرم افزار قدرتنمد در خصوص تحلیل المان محدود است. این نرم افزار را میتوان در حوزه ی المان محدود نرم  افزاری کاربر دوست نامید که با به پای نرم افزار انسیس گام بر می دارد و در رقابت از آن عقب نمانده ات. بعلاوه محیط نرم افزار اباکوس خیلی کاربر دوست تر از نرم افزار انسیس است. البته اگر بسته ی ورک بنچ نرم افزار انسیس را با خود محیط نرم افزار یکی در نظر نگیریم. در این پست مدلسازی پرس کردن یک قطعه که درمدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus نرم افزار Abaqus صورت گرفته است را به نمایش گذاشته ایم. نرم افزار آباکوس نرم افزار بسیار قدرتمندی در تحلیل تماس و تحلیل تغییر شکلهای بزرگ است. در شکل زیر یک گلوله ی تو خالی از جنس الومینوم با مشخصات کامل آن در هنگام تغییر شکل کوچک و بزرگ قرار دارد(این مشخصات شامل مدول الاستیسته و مشخصات تغییر شکل پلاستیک و همچنین چگالی می شود). که توسط دو صفحه صلب تحت فشار قرار گرفته و تغییر شکل آن که شامل تغییر شکل الاستیک و تغییرشکل پلاستیک است نشان داده شده است. مدت زمان اجرای این تحلیل بسیار کوتاه بود به دلیل اینکه از قید سیمتریک استفاده شده است. قیدهای وارد شده بر این مدل به شرح زیر است. صفحه ی بالا و پایین صلب هستند و صفحه ی پایین هیچ گونه جابجایی ندارد. گلوله ی تو خالی از جنس ورق به شعاع دو میلیمتر است. از طرفی صفحه ی بالایی به اندازه 25 میلیمتر به سمت پایین حرکت میکند. و این گلوله ی تو خالی آلومینومی را فشرده میکند.

مدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus

جهت داشتن هر گونه سوال ، مشاوره و درخواست پروژه در خصوص  این تحلیل و یا هر تحلیل المان محدود دیگری با نرم افزارهای انسیس، آباکوس و ورک بنچ از منوی بالای سایت قسمت تماس با ما ، با ما ارتباط برقرار نمایید.

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

2 thoughts on “مدلسازی پرس کردن یک قطعه در نرم افزار Abaqus

  • mehdi

    سلام، برای اتصال دو قطعه به هم با جوش نفوذی کامل در انسیس ورک بنچ راهکار چیست؟؟؟؟
    مثلا اتصال تیر به یک پلیت.
    در آباکوس این کار با قید Tieانجام می گیرد ولی در انسیس ورک بنچ با چه گزینه ای؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • با سلام. معادل قید tie در آباکوس contact>bounded در انسیس ورکبنچ هستش که این کار رو انجام میده، ولی نرم افزار انسیس ورکبچ برای شبیه سازی جوش ابزارهای بهتری هم داره که میتونید از اون استفاده کنید.
      در ضمن لطف کنید سوالاتتون رو با عضویت در سایت در انجمن تخصصی نرم افزار مطرح بفرمایید.

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *