آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

مدلسازی و نقشه کشینرم افزار سالیدورکسنرم افزارهای مهندسی مکانیک

نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks

نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks

نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks : نرم افزار سالیدورکس یک نرم افزار قدرتمند و بسیار محبوب در زمینه مدلسازی های صنعتی است. دلیل محبوبیت این نرم افزار را می توان کاربردوست بودن و راحتی کاربر در استفاده از آن دانست. می توان به جرئت آن را کاربردوست ترین و راحت ترین نرم افزار مدلسازی سه بعدی دانست. نرم افزار سالیدورکس قابلیت های فراوانی دارد. مدلسازی دو بعدی، سه بعدی، طراحی سطوح، ورقکاری، مونتاژ، ایجاد پلان و نقشه کشی، طراحی قالب، تحلیل های دینامیکی ساده، ایجاد انیمیشن و … . در این پست نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks ارائه شده است.
در این پست یک مدل از قالب طراحی شده ی بسیار ساده در نرم افزار سالیدورکس به همراه فایل آن جهت یادگیری قرار داه شده است. سعی شده است از مدلی بسیار ساده استفاده شود تا فقط آموزش نحوه ی طراحی قالب در نرم افزار یاد گرفته شود. از پیچیدگی های مدل قالب کاسته ایم تا بتوان با روند آن در نرم افزار سالیدورکس آشنا شد. برای دانلود فایل میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید. مدل به صورت یک فایل زیپ است برای باز کردن آن پسورد نیز در قسمت پایین لینک قرار داده شده است.

پسوورد فایل: mechanicsoft.ir

نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks
نحوه‏‏ ی طراحی قالب در نرم افزار SolidWorks

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *