آموزش نرم افزارهای مهندسی مکانیک و کنترل

آموزش های ارائه شده توسط محسن رضایی (دکتری مکانیک، مشاورصنعتی و طراح ماشین آلات، مکانیزم ها و سازهای مکانیکی)

مدلسازی و نقشه کشینرم افزار سالیدورکسنرم افزارهای مهندسی مکانیکویدیوها

فایل ویدیویی کارگاه آموزشی آشنایی با نرم افزار SolidWorks

 نرم افزار Solidworks یک نرم افزار قدرتمند در زمینه ی طراحی وخصوصا طراحی سه بعدی است. در این ویدیوی آشنایی با solidworksنرم افزار بخش های مجزایی برای مدل سازی وعملیات ورق کاری وجوش کاری وریخته گری وقالب سازی وهم چنین تحلیل تنش و مدلسازی رفتار ومقاومت قطعه تحت بار گذاری های گوناگون وجود دارد.ویژگی برجسته ی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار های مشابه برخورداری از محیط ساده وآسان میباشد. علی رغم سادگی وسهولت کاربرد این نرم افزار دارای توانای چشم گیر در زمینه ی طراحی است.

بخش های اصلی:

  • 1-Part (طراحی قطعه)
  • 2-Assembly (مونتاژ قطعه)
  • 3-DRAWING (تولید نقشه در نماهای مختلف)

در قسمت اول طراحی قطعات به صورت مجزا انجام میشود. برای مثال قسمتی از پیستون موتور طراحی می شود. قسمت دوم مربوط به مونتاژ قطعات مکانیکی است. به عبارتی قطعات مجزایی که در قسمت اول طراحی شده اند در این قسمت به هم پیوسته و مکانیزم مورد نظر را ایجاد میکنند.قسمت سوم مربوط به تهیه نقشه از نماهای مختلف قطعه است. یکی از قابلیت های بسیار بالای نرم افزار سالید ورکس تولباکس قطعات استاندارد آن است. در این تولباکس انواع قطعات معروف مانند چرخدنده ها، یاتاقان های غلتشی، لغزشی، انواع پیچ ها و… بر اساس استانداردهای مختلف دنیا به صورت آماده موجود است که با دادن مشخصات می توان از آنها استفاده کرد. برای مثال با داشتن قطر اسمی، مدول، قطر داخلی چرخدنده و … از این قبیل می توان مدل آماده ی چرخدنده را استخراج و در سایر کارهای مونتاژ استفاده کرد. بعلاوه در نرم افزار سالید ورک انواع مخازن، لوله ها، قطعات ریز الکترونیکی به صورت اماده وجود دارد که می توان از آنها در مونتاژ استفاده کرد. توضیحات بیشتر را می توانید در ویدیو مشاده نمایید.

در زیر فایل ویدیویی  جهت آشنایی با نرم افزار سالیدورکس قرار داده ام. این ارائه  مدتی پیش به صورت کارگاه آموزشی در یکی از آموزشگاها ارائه داده ام. در این کارگاه آموزشی شما با قابلیت های متفاوت نرم افزار solidworks به طور کامل آشنا میشوید. همچنین بسیاری از مدلهایی رو که کار شده در این فایل ویدئویی که به صورت اسلاید هست میتونید مشاهده کنید. جهت مطالعه توضیحات بیشتر از قابلیت این نرم افزار می‏توانید به سایت اصلی آن مراجعه نمایید.

دوستان ما در گروه مکانیک سافت به سوالات شما در خصوص این نرم افزار پاسخ میدهند. در صورت داشتن هر سوالی در قسمت نظرات یا به ایمیل مدیر وبلاگ مکاتبه کنید.

 

محسن رضایی

دکتری مهندسی مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *